فایل نتورک

شبکه ای از مقالات معتبر برای شما!

فایل نتورک

شبکه ای از مقالات معتبر برای شما!

دانلود پاورپوینت کاربرد نانو در نساجی

دسته بندی: پاورپوینت

فرمت: ppt

تعداد اسلاید: 30 اسلاید

  • دانلود

مقدمه

صنعت دیگری که به واسطه فناوری نانو تکان خواهد خورد صنعت نساجی است. هم اکنون شرکت های بسیاری در تلاش اند تا پارچه های هوشمند بسازند، هم اینک شاهد تولید پارچه هایی بر مبنای فناوری نانو در بازار جهانی هستیم که نسبت به آب و چروک و تنش بسیار مقاومند.

تحقیقات و مطالعات علوم و فناوری نانو در صنعت نساجی بر دو زمینه اصلی متمرکز شد یکی بهبود بخشیدن به نوع فعالیت ها و دیگری افزایش کارایی منسوجات و گسترش صنعت نساجی هوشمند با ویژگیهای و شاخص های نوین.

منسوجات فنی / بی بافت / صنعتی، منسوجات هوشمند و منسوجات چند منظوره و منسوجات با کیفیت فوق العاده حاصل کاربرد فناوری نانو در صنعت نساجی است که البته باعث ایجاد فرصت های شغلی و تجاری مناسب نیز خواهد شد. این دسته از محصولات صحنه های رقابتی خوبی را در میان کارخانجات تولید روکش، البسه و دیگر منسوجات به وجود می آورند که با به میان آمدن فناوری نانو از اهمیت و کیفیت بالاتری نیز برخوردار خواهند شد و روند رسیدن به اهداف مورد نظر را تسریع می کنند.

نگاهی اجمالی به کاربردهای فناوری نانو در صنعت نساجی اتحادیه اروپا:

در سال 2001 اتحادیه اروپا با داشتن سهم 15 درصدی از بازار جهان، بزرگ ترین صادر کننده محصولات نساجی بود. اتحادیه اروپا در حال حاضر از تمام فعالیت هایی که در زمینه گسترش فناوری پیشرفته در راستای بهبود تولیدات کارخانجات پوشاک صورت گیرد، از قبیل: ارتقاء سیستمهای برش و خیاطی، فرآیندهای کارا و نوین مانند ترکیب های فناوری نانو و مهندسی پلاسما برای تولید نسل جدید منسوجات و منسوجات پیشرفته فنی با کاربردهایی در صنایع پزشکی، خودرو، هوانوردی و فضا نوردی، حمایت می کند.

صنعت نساجی اروپا مشغول بررسی دقیق نحوه به کارگیری فناوری نانو درکاهش هزینه و بهبود فرآیندها و تواما مشغول تولید محصولات جدید است. صنایع نساجی در اروپا تمرکز خود را بر پوشاک مبتنی بر فناوری های پیشرفته با فواید افزون برای مصرف کنندگان قرار داده و فناوری نانو می تواند در این زمینه مثمر ثمر واقع گردد.

چرا منسوجات به سمت نانو می روند؟

مشوق اصلی برای استفاده از فناوری نانو در منسوجات طبیعت است: دانشمندانی از دانشگاه بن کشف کرده اند که بال حشرات و برگ بعضی از درختان همیشه تمیز باقی می مانند زیرا لکه و آب نمی تواند به سطوح ساختاری آنها بچسبد. ساختار سطحی که بتواند از طبیعت تقلید کند می تواند با استفاده از فناوری نانو تولید شود. به هر حال دو عامل اصلی که باعث ورود فناوری نانو به صنعت نساجی شده است عبارتند از رقابت روز افزون در این صنعت و نیز نیازهای در حال تغییر بازار.

...

  • دانلود

ادامه مطلب ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد